Lancia ZASADAAUTO KRAKÓW Lancia ZASADAAUTO KRAKÓW
      
Alfa Romeo Chrysler Dodge Jeep  
 
    www.lancia.pl        
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 









Aktualności

   


2014-07-29
Fiat Chrysler Automobiles gwiazdą wystawy Classic Days w Niemczech.

  • Konkurs elegancji, pokazy i rywalizacja na drogach zamkniętych dla ruchu: to bogaty program wystawy zarezerwowanej dla zabytkowych samochodów, odbywającej się w średniowiecznym zamku Dyck.
  • Alfa Romeo uczestniczy w wydarzeniu wystawiając cztery drogocenne egzemplarze: prototyp 750 Competizione (1955), 8C 2900 Le Mans (1938), Giuliettę SZ (1960) oraz 1900 Sport Spider (1954).
  • Centrum uwagi skierowane na Lancię 037 Rally (1984 - grupa B) oraz samochód z Formuły 1 Lancia D50 (1955).
  • Marka Abarth zaznacza swoją obecność modelem 1000 Monomille (1960), a markę Fiat reprezentują trzy modele: 8V (1954), 600 Multipla (1959) i Dino Spider (1969).
  • Zabytkowym samochodom towarzyszą aktualnie produkowane modele: wielokrotnie nagradzana Alfa Romeo 4C, „City Lounge" Fiata 500L oraz nowy Abarth 695 biposto - pierwszy pokaz tego wyjątkowego modelu na niemieckich drogach.

Od 1 do 3 sierpnia w Niemczech odbędą się coroczne Classic Days, poświęcone  samochodom przeszłości, a goszczące w średniowiecznym zamku Dyck, niedaleko Düsseldorfu.

Podczas tego prestiżowego wydarzenia wokół malowniczego zamku na wodzie nie może oczywiście zabraknąć samochodów Grupy Fiat Chrysler Automobiles, która zaoferuje zwiedzającym możliwość poznania z bliska cennych, zabytkowych egzemplarzy marek Alfa Romeo, Abarth, Fiat i Lancia, biorących udział w zawodach „Racing Legend".

Z kolekcji Muzeum Alfy Romeo przyjadą cztery egzemplarze - prototyp 750 Competizione (1955), model 8C 2900 Le Mans (1938), Giulietta SZ (1960)  oraz 1900 Sport Spider (1954) - natomiast z kolekcji Lancia pojawią się dwa niesamowite samochody wyczynowe: Lancia 037 Rally (1984 - grupa B) oraz samochód Formuły 1- Lancia D50 (1955). Będą również trzy samochody Fiata - 8V (1954), 600 Multipla (1959) oraz Dino Spider (1969), a  także Abarth 1000 Monomille (1960).
Poza tym, jako potwierdzenie nierozerwalnej więzi łączącej samochody przeszłości z tymi z aktualnej produkcji, na niemieckiej wystawie obecna będzie również fascynująca Alfa Romeo 4C, wersja „City Lounge" Fiata 500L oraz nowy Abarth 695 biposto - „najbardziej „abarthowy" z wszystkich Abarthów", który po raz pierwszy będzie mógł być podziwiany na niemieckich drogach.

Alfa Romeo: coupé Zagato na 60. urodziny Giulietty.

Podczas specjalnych zawodów zaplanowanych na sobotę i niedzielę, swój blask ukażą cztery „klejnoty" marki Alfa Romeo, począwszy od 750 Competizione, wyścigowej „barchetty", która została wyprodukowana w 1955 roku do ewentualnego udziału w zawodach w kategorii Sport, klasa 1,5 litra. Silnik samochodu jest taki, jak w modelu Giulietta, ale o pojemności 1488 cm3 i mocy 145 KM, który rozpędza tego wyścigowego spidera do 220 km/h, również dzięki masie własnej pojazdu gotowego do jazdy, równej ledwo 670 kg. Projekt nadwozia, nad realizacją którego czuwał Boano, odcina się wyraźnie od stylu innych, współczesnych Alf Romeo. Samochód pozostał na etapie prototypu laboratoryjnego: w 1955 roku w Portello musiano bowiem skoncentrować się nad produkcją Giulietty.
Z Muzeum Alfy Romeo pochodzi również Giulietta Sprint Zagato, wyścigowa wersja zbudowana na bazie seryjnego samochodu, który w tym roku kończy 60 lat. Z połączenia krótszej ramy, niż Giulietta Spider, seryjnie montowanego silnika 100 KM o pojemności 1,3 z Giulietty Sprint Veloce oraz aluminiowej karoserii Zagato, powstało wyścigowe auto, które w swojej klasie pojemności praktycznie nie miało sobie równych.
Podczas imprezy na zamku Dyck można będzie podziwiać niezwykle rzadki egzemplarz z aerodynamicznie udoskonalonym, ściętym tyłem. Wreszcie, trzeci samochód z kolekcji Alfy Romeo to 1900 Sport Spider, wyścigowe auto wyprodukowane w 1954 roku w jednym jedynym egzemplarzu, zbudowane na bazie modelu 1900, z „otwartą" karoserią dzieła Bertone, o wyjątkowo agresywnej i opływowej linii, którego osiągi i prowadzenie dorównują aktualnym samochodom.
Dopełnieniem całości oficjalnych samochodów Alfy Romeo jest bezcenny model 8C 2900 Le Mans, który zostanie wystawiony w średniowiecznym zamku Dyck. Jest to niezwykły eksponat, którego aluminiowa karoseria autorstwa Touring zapiera dech w piersiach i który przez długi okres brał udział w 24-godzinnym wyścigu Le Mans. Pod maską znajduje się legendarny, ośmiocylindrowy silnik pochodzący ze zwycięskich aut Formuły 1 Alfy Romeo,  który w tym egzemplarzu pojawił się w wersji 2,9 litra z dwoma sprężarkami Roots.

Lancia: gość honorowy imprezy, D50, auto z Formuły 1 z 1955 roku.

Lancia wybrała z kolei do zawodów wokół zamku Dyck samochód wyścigowy z własnej kolekcji: bolid Formuły 1 D50 z 1955 roku. Jest to jeden z ośmiu jednoosobowych samochodów skonstruowanych na Mistrzostwa Świata w 1954 roku - w zawodach uczestniczy samochód Luigiego Villoresi - później przekazanych Ferrari, które w 1955 roku zdobyło mistrzostwo z Fangio, co było dowodem na to, że zespół wyścigowy Lancii był na właściwej drodze. Naprawdę innowacyjny jak na swoje czasy samochód z F1, D50 jest wyposażony w ośmiocylindrowy, 2,5 litrowy silnik umieszczony poprzecznie tak, aby umożliwić poprowadzenie wału napędowego obok fotela kierowcy, a nie pod nim. Dzięki temu innowacyjnemu rozwiązaniu udało się obniżyć środek ciężkości samochodu i w efekcie poprawiono właściwości jezdne bolidu. Umieszczona z tyłu skrzynia biegów zamontowana jest poprzecznie, natomiast charakterystyczne zbiorniki boczne poprawiają aerodynamikę i pozwalają utrzymać stałe rozłożenie masy od startu do mety wyścigu. W 1955 roku za kierownicą tego egzemplarza Lancii D50 zasiadał zarówno Villoresi podczas Grand Prix Valentino, (Turyn) jak i Louis Chiron przy okazji Grand Prix Monako.
Trzy dekady później Lancia zdominowała rajdowe mistrzostwa świata dzięki Tipo 037 Rally, który publiczność Classic Days będzie mogła podziwiać z bliska. Ten samochód rajdowy  grupy B z dwulitrowym silnikiem i kompresorem wygrał w sumie sześć rajdów cyklu Rajdowych Mistrzostw Świata, zdobywając w 1983 roku dla Lancii mistrzowski tytuł w kategorii konstruktorów, jako ostatni samochód z napędem na tył. Walter Röhrl został w tamtym roku Wicemistrzem Świata, prowadząc Lancię 037 Rally. Udoskonalona wersja pochodząca z kolekcji Lancii jest ostatnią z ponad 250 egzemplarzy skonstruowanych łącznie, zarówno do użytku drogowego, jak i do rajdów.

Fiat: niezwykłe, ośmiocylindrowe coupé z karoserią z włókna szklanego.

Centrum uwagi skierowane jest na jedyny w swoim rodzaju samochód, który otwiera prezentację Fiata podczas Classic Days. Ten zrealizowany na bazie Fiata 8V mały, sportowy sedan produkowany był w latach od 1952 do 1954, a model wystawowy (z 1954 roku) jest wyjątkowy ze względu na karoserię wykonaną z włókna szklanego, co pozwala na maksymalne zredukowanie wagi. Napędzany jest dwulitrowym silnikiem V8 o mocy 115 KM, co pozwala mu osiągnąć 200 km/h.

Obok tej z prawdziwej perełki motoryzacyjnej pojawia się Fiat 600 Multipla (1959), powstały na bazie Tipo 600, prekursor kompaktowego minivana. Mocną stroną tego modelu jest organizacja wewnętrznej przestrzeni, która pokazuje - pomimo długości zaledwie 354 centymetrów - że projektant Dante Giacosa kierował się znacznie bardziej względami praktycznymi, niż estetycznymi. Na dowód legendarnej już wszechstronności modelu, wystawiany w Niemczech Fiat 600 Multipla wyposażony jest w przyczepkę z motorem marki Moto Guzzi Cardellino i Dingo 49 cm3.

Dopełnieniem „drużyny" Fiata podczas niemieckiego spotkania jest Fiat Dino Spider z 1969 roku, luksusowy kabriolet wyposażony w silnik V6, oryginalnie wyprodukowany przez Ferrari (ten sam zespół napędowy był montowany w modelu 246 GT z logo czarnego rumaka).

Abarth: samochód marzeń lat 60. z aluminiową karoserią.

Publiczność Classic Days może też podziwiać rzadkiego Abartha 1000 Monomille (1960), nazwanego tak ze względu na  silnik 1.000 centymetrów sześciennych z tylko jednym wałkiem rozrządu, który wytwarzał moc około 60 KM przy 6.000 obrotach/min. Maksymalna szybkość wynosiła 180 km/h. Coupé o wyraźnym zacięciu sportowym z karoserią podobną do Fiata Abarth 1000 Bialbero, ale specjalnie zwężona, wykonana jest z aluminium, bez zderzaków, o wadze całkowitej zaledwie 560 kg. Jego cena, zdecydowanie wyższa od Porsche 365, uczyniła z Abartha 1000 Monomille na początku lat 60. samochód marzeń.





 
 
 
 
· polityka prywatności    · informacje o cookies